Akce a slevy

 

V dnešní době si snad ani neumíme představit, že bychom nakupovali bez různých lákadel v podobě bombastických slev, akcí, dárků a ostatních benefitů. Není Vám to už trochu divné?

To, co dřív bylo spíše ojedinělé a mělo zákazníka spravit o nedostatku nabízeného zboží, na které je nutné dát slevu, je dnes naprosto běžné. V důsledku toho má člověk potom nutně pocit, že zboží nabízené za pevnou cenu je vlastně předražené. Různé marketingové triky nás dovedly do fáze, kdy chceme být sami klamáni, protože nám to přináší dobrý pocit, že jsme „výhodným“ nákupem vlastně vydělali. Takže pokud z nás někdo dělá s prominutím blbce, tak jen proto, že o to sami stojíme. 

A co je důvodem slev a akcí? Dostat zákazníka lákavou reklamou do obchodu. Tam už nás marketingově vyškolení obchodníci zpracují a slabší povahy snadno podlehnou. Pak kolikrát zákazník zjistí, že by jinde koupil bez skvělých slev výhodněji a hlavně kvalitně.

Konečná cena každého produktu se totiž také odvíjí od jeho kvality. Takže se dá říci, že pokud nám někdo dává padesát nebo více procent slevu a ještě něco zdarma a zároveň je v této výsledné ceně zahrnuta drahá televizní nebo jiná reklama, pak to asi tuto hodnotu, anebo ještě menší, prostě má.

U spotřebního zboží, které v tom lepším případě přestává fungovat zpravidla první den po uplynutí doby kdy je možné uplatnit právo z vadného plnění nebo záruky, vše řešíme prostým nákupem produktu nového, pochopitelně za ještě lepších a výhodnějších podmínek a větším dárkem, případně dalšími dvěma totožnými produkty zdarma.

V případě dioptrických brýlí a různých akcí toto vše platí takřka dvojnásob. Brakové zboží za zlomkové ceny se na nás ze všech světových stran a hlavně té východní, valí neuvěřitelné množství.

Nejde zde však pouze o kvalitu, kterou poznáme na první pohled. Jde především o kvalitu zobrazovací v případě brýlových čoček a kvalitu materiálů, jejich zpracování a povrchových úprav u obrub. To již laik nepozná a s důvěrou se, zcela pochopitelně, obrací na profesionála. Poctivý živnostník a odborník si nekvalitní zboží nemůže dovolit nabízet. Skutečného živnostníka totiž zajímá především jeho pověst a budoucnost. Ty ostatní bohužel pouze zisk.

Pokud budeme měnit kvalitu za benefity, může se nám snadno stát, že už nám ji časem nikdo nenabídne.

Převzato bez úprav z webu Živnostenské komory českých očních optiků.